Catatan

Tunjukkan catatan dari Disember, 2014

#campakbelakang2014: Yang Tinggal Hanya 365 Hari Untuk Dithrowback

Imej
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.
Insert disc. Playing music entitled Senyum by Aziz Harun.
Before aku memulakan entri ini, tadi, smartphone guwa berbunyi tadi. Ada WhatsApp masuk dari seseorang yang amat guwa kagumi.
"Weh Mirul. Hmmmm aku sedihlah."
Laaa kenapa pula kau bersedih ni? Pasal kawan kawan ke, aku meneka.
"Bukan. Sebab 2014." balasnya siap emoticon orang menangis lagi.
Aku tanya kembali, maksud kau?
"Sebab apa yang terjadi pada tahun ini, banyak mengubah life aku."
Ohhh hurmmm. Let's elaborate this.
31 Disember 2014. Genap 365 hari kita melalui bermacam-macam perkara, pelbagai kenangan yang boleh dikatakan bersepah bagai memenuhi kotak kehidupan kita. Ada yang mengatakan 2014 merupakan tahun yang agak mencabar, sesetengahnya mengatakan agak berat berbanding tahun-tahun sebelumnya dan ada juga yang tidak merasakan apa apa saat melalui 2014.
Jom kita sahut seruan inche Afzal. Let's us throwback. (Ecehhhh... jet-jet je!)
Macam nama Twitter…

Aku, Isma & Our Story

Imej
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.
Alhamdulillah. Dah masuk 16 haribulan Disember dah kitaaaa. Dalam dua minggu lagi kita akan menyambut tahun yang baru denagn perspektif yang baru dengan gaya hidup yang baru dengan keazaman dan ketekunan yang baru dalam tahun 2015. Sedar tak sedar, masa semakin pantas berlalu sehinggakan terasa cepat dan pantas hingga tak sampai hendak melakukan sesuatu perkara yang diimpikan untuk direalisasikan. Apa-apapun, tidak dapat dinafikan, 2014 telah meninggalkan seribu satu pengalaman sama ada baik atau buruk yang berkemungkinan dapat mendewasakan diri kita ke arah lebih manusia atau sebaliknya. Mudah-mudahan pelajaran yang diajar atau apa saja yang terkandung dalam lembaran 2014 mampu menjadi titik perubahan agar menjadi lebih baik pada tahun 2015. Siapa tahu, mungkin lebih mencabar daripada 2014. Wahhh intro yang agak sarkastik gamaknya.

Entry kali ini ingin bercerita sedikit mengenai...

"Wahhhh! Girlfriend  baru ke?"

Pertanyaan sebeginilah…

Rasionalisasi Sebuah Perpisahan

Imej
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Alhamdulillah. Syukur dipanjatkan kepada Dia. Aku dah habis SPM. Kiranya aku berada dalam zon menganggur sambil melakukan aktiviti yang aku susah nak buat atau tak dapat nak buat masa aku bergelar pelajar. Maklumlah, dah bergelar lepasan SPM memang macam ni la ceritanya. Tapi aku banyak juga tengok kawan-kawan aku yang dah start mencari kerja daripada duduk rumah duk menghabiskan duit mak bapak je kerja so keluar rumah start enjin pepagi mencari sesuap nasi demi nak menjejakkan kaki ke alam dewasa. Ada juga yang mengambil kesempatan ini untuk menyekolahkan diri dia dengan masuk mendaftar di sekolah memandu manalah tahu agak heaven sikit dapat lesen boleh pusing satu KL yang tak pernah diterokai. Ada juga yang mengambil kesempatan juga untuk menceburi bidang ala-ala Zalora Lazada bagai yakni berniaga online kata kau. Hahaha takpelah masing masing cuba mencari pengalaman di bulan Disember memandangkan nak menunggu result kemainlah 3 Mac tu punya…