Saat Perasaan Menulis...


Saat perasaan menulis...
Aku merasakan begitu sunyi
Kerana di sisi tiada yang memahami
Terasa diriku sudah mati

Saat perasaan menulis...
Aku merasakan aku hanya sendiri
Walau dalam ribuan manusia di sisi
Tapi mereka buta tidak melihat aku berdiri

Saat perasaan menulis...
Jutaan manusia sedang meminggirkanku
Insan yang kuharapkan berlalu pergi meninggalkanku
Mungkin mereka sudah mempunyai jawapan
Tentang semua kebahagiaan yang didambakan
Tanpa aku. Kini keseorangan.

Saat perasaan menulis...
Betapa kecewanya hati ini
Kerana tidak dapat mentafsir apa yang terjadi
Menangis hati ini
Kerana tidak dapat melihat bukti
Meronta jiwa ini
Memohon segala yang tak pasti

Saat perasaan menulis...
Aku berjuang untuk mendapatkan kegembiraan
Namun aku yang dulu sudah kehilangan
Setelah masalah banyak berteraburan
Menyesakkan aku dengan kepalsuan
Menyemarakkan aku dengan penindasan
Memperlekehkan aku dengan kehampaan

Saat perasaan menulis...
Aku mula berubah untuk mencari ketenangan diri
Berusaha menggarap sebuah identiti
Yang takkan kalian dapat cari aku yang dulu lagi

Saat perasaan menulis...
Aku hanya mampu ucapkan
Selamat tinggal.

Aku takkan kembali.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

[LIRIK] Isra' Mikraj - Nasyid SAMMPS 2014

Majlis Konvokesyen Sekolah Rendah Islam & Tadika Islam Darul Thulab Kali ke-19 #Konvo19SRIDT

Majlis Anugerah Kecemerlangan dan Graduasi SAMMPS 2014