Benarkah Dakwaan Mata Pelajaran PMR Sejarah Perlu Diulang Semula?

12:22 PTG Amirul Syafiq Abdul Mutalib 0 Comments

Assalamualaikum Warahmatullahi Waarakatuh.
Alhamdulillah, dapat juga aku menulis entri pada kali ini. Kerana sikap bertimbang rasa terhadap adik, aku relakan nafsu online ini buat sehari pada semalam. Apa-apapun, hari ini adik dapat juga mempertimbangkan rasa kasihan pada diriku, terima kasih adik.

Hari ini, saat aku buka Facebook di telefon bimbit, terpampanglah sebuah kenyataan yang menyatakan bahawa KPM mengarahkan bahawa mata pelajaran Sejarah perlu diulang semula. Betul ke?


Makluman secara mobile

Makluman secara timeline...
Ini amat merisaukan dan mengkhuatirkan para calon PMR yang sudah lupa matapelajaran Sejarah atau yang buat sehabis baik pada PMR yang lepas kerana terpaksa mengulangkaji kembali pelajaran Sejarah. Tapi, sejauh mana dakwaan ini?

Pertama sekali, aku membuka laman yang diuar-uarkan itu iaitu www.moe.gov.my/pmr.com. Tapi, keputusannya...



Tapi, aku tak percaya link ni pasal hujungnya ada www.moe.gov.my/pmr [dot com]. Mana ada selepas dah letak gov.my siap slash lagi ada [dot com]. Jadi, untuk link seterusnya, aku buka www.moe.gov.my/pmr sahaja tanpa dot com. Tapi, keputusannya....


Sama je seperti di atas. Ini bermakna laman untuk pengkhususan PMR sudah pun dimansuhkan. Lagipun, bila aku check laman portal rasmi Lembaga Peperiksaan : Kementerian Pelajaran Malaysia, tak ada informasi pun berkenaan hal ini.


Dan seperkara yang menarik minat aku ialah pada countdown 'Menjelang Peperiksaan' itu sendiri.


Ruang yang lain kecuali SPM dikosongkan bermakna sudah tidak wujud lagi peperiksaan lagi. Lagipun, Kementerian pun manusia juga. Takkanlah dah sebulan setengah peperiksaan berlalu, budak-budak dah happy bercuti, terus digasaknya dengan peperiksaan ulangan. Dan aku tak pernah pula dengar soalan PMR di'bocor'kan kalau tak dah mestinya heboh. 

Ada lagi satu, teknik ini digunakan untuk mengenakan orang. Seperti yang digunakan dalam blog orang ini pada SPM tahun lepas. (Pautan)

Laman yang mengeluarkan kenyataan yang akhirnya mengenakan kita. Bukankah ini taktik yang sama digunakan untuk PMR?

Jadi, ini bermakna, dakwaan mengatakan mata pelajaran Sejarah akan diulang kembali pada 5 Disember 2012 adalah

TIDAK BENAR!

Ini kerana:
  • Tidak dimaklumkan oleh pihak sekolah
  • Tidak dimaklumkan di laman portal rasmi Lembaga Peperiksaan
  • Dimaklumkan di Facebook tapi bukan orang KPM
  • Siaran langsung pukul 8 pagi juga tidak benar sama ada di Malaysia Hari Ini mahupun Selamat Pagi Malaysia. (Tak percaya, google la sendiri!)
  • Tak keluar suratkhabar hari ini (30 November 2012) pun
  • Pautan (link) yang diberi tidak sah malah ERROR!
  • Menggunakan taktik ini untuk mengenakan orang! Prank and jokes!
  • Sumber tidak sahih.

Jadi, jangan khuatir calon PMR... tak payah hafal Sejarah itu! Hafal Sejarah tingkatan empat pula sebagai persediaan tahun hdapan dan SPM! Matapelajaran wajib SPM tu...


Sekian, Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh...

0 ulasan:

ASPMeMe #2 - Videoku...

6:55 PTG Amirul Syafiq Abdul Mutalib 0 Comments

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.
Komik ini dibuat bukan untuk buat orang marah kepada individu yang terbabit tetapi saja nak meluahkan frust dan geram di hati...


0 ulasan:

Nilai Sebuah Persahabatan

4:37 PTG Amirul Syafiq Abdul Mutalib 0 Comments

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.
Sempena Disember ini, ini bukan promo filem sebab barangkali tidak jadi memandangkan external hard disk aku dihantar untuk merepair. Ini adalah bahan bacaan dalam bentuk PDF yang (bukan sekarang tapi) akan datang. Yalah, saja nak meletakkan karya di Internet. Takpe, menunggu itu tidak salah tetapi itulah yang payah. Menunggunya aku, bilalah nak siap repair benda tu, tak sabar nak view kenangan ni. Aku pun satu hal; lalai sangat atau cuai... Apa-apapun, aku harap segalanya ok tanpa sebarang masalah atau penghalang.

Dalam Nilai Sebuah Persahabatan yang merupakan 'teman pengganti' JAKR, Nilai Sebuah Persahabatan adalah karya ringan tapi padat dan sarat dengan nilai murni dalam adab berkawan dan kualitinya persahabatan yang kita pilih. Dan juga, Nilai Sebuah Persahabatan adalah gabungan idea semua orang berbanding JAKR gabungan idea aku sorang. Lain nampaknya; tapi ok!

Malas nak tulis panjang lagi pasal malas sudah menguasai. Tunggu jelah apa yang terjadi. Apa yang diupload, akan dishare di Facebook nanti. Wabillahi taufiq walhidayah, wassalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.


0 ulasan:

ASPMeMe #1 - Gara-Gara Facebook

11:02 PTG Amirul Syafiq Abdul Mutalib 0 Comments

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.
Alhamdulillah, kisah ASPMeMe berjaya diterbitkan. Kerana Facebook, ASPM dan MeMe bergaduh. Jom baca.


Nantikan lagi, kisah ASPMeMe #2 akan datang... Taknak buat kelakar, nak cetus pengajaran...

0 ulasan:

Kenangan Akhir Tahun

7:32 PTG Amirul Syafiq Abdul Mutalib 0 Comments

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.
Alhamdulillah, dapat lagi aku menulis sesuatu di blog sendiri. Maklumlah, jarang sekali aku nak update blog kerana kesibukan berFacebook. Maklumlah, time macam nilah nak rapat dengan kawan-kawan kalau dah musim ibubapa kembali bekerja. Bosan (kalau nak keluar rumah, aku memang lelaki yang tak suka bersosial. Lagipun, aku nak keluar dengan siapa?). Aku ni nak kata macam anak dara takde la sebab aku lelaki. Kadang-kadang, bila melihat kawan-kawan sebayaku keluar pergi berjalan-jalan bersama, ketawa bersama, menangis bersama ke suatu tepat such as Mid Valley, Sunway Pyramid dan sebagainya. Tapi, tak kisahlah. Kawan-kawanku lebih advanced iaitu laptop, Windows 7 / XP dan Facebook. Kita pun shared kawan juga. Berkasih biar satu, berkawan biar beribu, bermusuh kita buu...

Hari ini, aku nak cerita sedikit tentang kenangan akhir tahun. Akhir tahun biasanya diakhiri dengan kesedihan dan adakalanya dengan kegembiraan yang meulap-luap. Tapi, sepanjang akhir tahun selama aku bersekolah menengah, pelbagai perasaan bercampur-baur. Macam-macam insiden sebelum aku menikmati cuti akhir tahun sehingga berbekas dalam hati.

2010

Tahun 2010 merupakan tahun pertama aku bersekolah menengah dengan bahasa rasminya, Tingkatan 1. Tahun ni, tak adalah sedih sangat pasal tahun depan boleh jumpa lagi. Kalau ada pun, yang hubungan suam-suam atau tak rapat sangat yang nak pindah itu, AAK (Ada aku kisah?). Maklumlah, jiwa remaja pun belum akil baligh lagi. Masih tercari-cari kenikmatan dalam arena Tingkatan 1.

2011

Tahun ini adalah yang agak spoilkan mood akhir tahun aku. Aku dituduh mencuri barang mahal budak kelas aku. Sakit pulak hati kita dituduhnya mencuri. Kalau dituduh mencurigakan tak apa. Ini direct dihentam mencuri. Lepas tu, bagi alasan pelik-pelik pula tu kenapa aku dikategorikan mencuri. Bila aku mengadu pada cikgu, cikgu kata: "Biarkan. Siapa suruh bawa barang haram ke sekolah?" Jawapan yang mendiamkan orang, itu jelah... Aku harap akan datang takde la perkara sebegini berlku. Aku pun bertekad nak berubah. Taknak jadi individu yang menimbulkan tanggapan negatif di mata masyarakat.

2012

Tahun ni adalah tahun yang aku rasa marah, aku rasa sedih. Gembira sikit je. Yang aku marah, apabila aku ni suka kucing, tapi cara aku suka kucing dipandang serong oleh kakitangan sekolah. Aku paling benci pembantu makmal; time aku nak fotostat keputusan al-Azhar, boleh pula dia cakap ngan siapa aku tak tahu, tapi cakap 'aku rendam kucing dalam mesin basuh'. Kalau dia nampak apa yang aku but, mesti dia faham. Aku banyak back-uplah. Cik guard (hidup lagi!). Yang aku sedih, kawan-kawan rapat akan membawa haluan masing-masing. Orang yag aku admire pun akan melakukan hal yang sama. Aduh, berat hati ini nak melepaskan diri.

Itulah kenangan akhir tahun dalam pos segera ini. Itu saja. Untuk akhirnya, terima sebuah komik segera.

AKAN DATANG
ASPMeme
Disember Ini

Sekian, salam Meme dari ASPM. Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

0 ulasan:

Facebook Menye'book' Kehidupan Kita!

12:15 PTG Amirul Syafiq Abdul Mutalib 0 Comments

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.
Alhamdulillah, masih lagi setia berada di muka bumi Malaysia, tanah air tercintalah sangatnya, harap begitunya. Alhamdulillah, sekarang masih lagi kekosongan untuk bercuti ke tempat lain selain dari rumah sendiri, tak apa asalkan dapat melepak dan berInternet. Bak kata kawan-kawanku di SAM Muhammadiah Pekan Sabak...


AMIRUL DAN INTERNET TAK DAPAT DIPISAHKAN, BAGAI AUR DENGAN TEBING

Aduh, macam-macamlah mereka ini. Ada yang kata, "Nanti, kau nak bagi anak bini kau makan apa? Hard disk? Thumbdrive?". Ada pula kata kad walimatul urus aku nanti tak bagi kad dah... bagi thumbdrive, cucuk dan tengok. Terhapus sudah adat orang Melayu dalam kehidupan aku nanti. Kebanyakan mulut LASER mereka menuju ke arah perkahwinan. Hairan, bukan? Bab kahwin laju je.

Hari ini, aku nak menulis sebuah entri berkisar tentang sebuah laman sosial yang tak perlu aku sebutkan lagi, korang pun dah tahu (siap dah menjadi ahli lagi). Facebook (atau bahasa Najwa Latifnya) a.k.a. MukaBuku. Facebook ni memang hebat pengaruhnya. Aku memang tabik hormat pada Mark Zuckerberg atas mem'berg'kan dirinya untuk menghasilkan sebuah laman sosial yang agak terkemuka dan terperinci sehingga kawan-kawan lama kembali bersatu. Walimatul urus yang tak meriah mana dengan undangan sikit (atau kes menjimatkan kad undangan), buat events on FB. Kalau bosan duduk rumah, main games yang bercucuk tanam, menembak, bersukan, menjadi manager, syok sendiri (pun ada!). Kesemua fungsi dalam Facebook dimanipulasikan sepenuhnya oleh warga metropolitan Facebook. Cuma satu fungsi sahaja yang tergugat iaitu fungsi upload gambar di Facebook pasal Instagram telah muncul dan menjadi viral bagi penggemar mengupload gambar kehidupan mereka khususnya pemegang telefon bimbit tanpa keyboard (atau dengan istilah lain touch screen) dan Android. Tak kisahlah asalkan Facebook online, ya tak?




Apa-apapun kehebatan Facebook ni sedikit sebanyak telah menjadi pengganti elemen dalam kehidupan kita sama ada kita sedar atau tidak lantaran terlalu taksub dengan kehebatan kredibiliti Internet sehingga lupa akan kehadiran anasir yang menggantikan separuh dari alam nyata (wah, ayat BM mula menunjukkan empat baris non-stop!). Aku bukannya anti-Facebook (sebab aku pun mempunyai akaun Facebook), cuma aku bukan ketagih Facebook. Tapi, aku tak sukalah Facebook dijadikan medium dalam menggantikan 50% alam nyata. Apa pula Facebook menggantikan alam nyata? Jom kita check betul ke tidak Facebook ini menggantikan kehidupan kita!

PERTAMA
Sesi perkenalan

Sesi perkenalan (terutamanya istilah 'dah lama tak jumpa') merupakan perkara yang sinonim dalam kehidupan kita. Cuma dulu, time awal perkenalan kita, biasanya ditanya, 'kau apa khabar?', 'wah, kau makin gemuk sekarang!' dan sebagainya yang mengenai diri kita. Sekarang, 'kau ada akaun Facebook?', 'jangan lupa add aku.' dan segalanya mengenai Facebook menjadi teman pengganti kepada segala perbincangan. Sampaikan ada di kalangan kita yang rasa malas nak jumpa terus menghulur salam Facebook. Kalau zaman dulu, zaman Facebook masih lagi kita tak kenal, ungkapan 'nak nombor phone'. Sekarang, budak sekolah rendah (5-6 tahun pun ada rasanya!), "Awak... nak e-mel?" Buat apa? "Nak add kat FB." FB tu apa? "Eee... kolotnya awak. Tak payah hiduplah." Betul tak? Cubalah, kalau kita jumpa kawan atau kenal kawan baru, dengan rasa beraninya, anda minta nombor phone. Dengan lafaznya 'tak payahlah... awak add saya kat Facebook? Nama saya ________.', anda berjaya membuat kawan baru bukan nyata tapi alam maya. Betul tak?

KEDUA

Perbualan dan perbuatan

Perbualan merupakan salah satu perkara yang wajib yang anda akan buat dalam kehidupan seharian. Kadangkala, bahasa 'Facebook' boleh pula digunakan sebagai bahasa perantaraan atau perbualan. Contohnya, 'kau jangan main-main ngan aku! aku 'poke' kang!'. Poke? Kruk!!! tiga kali. 'Apa yang awak nak 'share' dengan saya?' Share? Dan ini yang paling biasa sekali di sekolah umumnya... full Facebook language! 'Cikgu, nak tangkap gambar. Nanti saya 'upload' kat Facebook, saya 'tag' gambar cikgu, ok? Tapi, cikgu dah 'add' saya ke belum? 'Nanti susah saya nak 'share' kalau belum.' Itu jelah 4 komponen wajib. SATU (Share, Add, Tag, Upload). Semuanya jadi satu. Tapi, jaranglah aku dengar, 'awak, add saya kat Farmville. Apa? Awak tak main lagi? Mainlah awak. Farmville tu best. Bela haiwan ternakan kat ladang. Nanti, kalau dah main, awak jadi jiran saya kat Farmville tu, saya bagi awak seekor lembu.'. Pasal apps ni aku jaranglah dengarnya.


KETIGA

Kehebatan

Di Facebook, kita akan login dengan emel dan password kita dan perkara yang pertama sekali kita akan tengok adalah 'ada orang add ke?', 'siapa pula hantar mesej?' dan 'notification' barulah 'apa yang kawan-kawan aku buat?'. Dan biasanya di ruangan 'AKKAB' (apa kawan-kawan aku buat) kita akan lihat status yang berbanyak jenis yang sebahagiannyaadalah kata-kata hikmah dan kata-kata cinta dan especially, yang terbaru di Facebook pakai hashtag nak menerangkan suasana kononnya tak lupa Twitter. Templat sebegini biasanya perempuan dan lelaki yang kategori 'auwww...'. Contohnya...

Awak suka main kayu tiga puluh dua ribu.

#AkuCemburuSiot!!!#

Nampak? Betul tak apa aku cakap?

Ciri-ciri templat hashtag 'feremfuan' ini... biasanya mereka takkan guna 'hari ini aku...', 'sekarang ni...' atau menerangkan kehidupan mereka atau apa yang mereka buat pada ketika itu. Tapi, mereka menulis ayat-ayat cinta, lirik lagu, peristiwa/insiden/kejadian penting dan sama waktu dengannya. Jarang juga menengok perempuan tulis OMG (oh my god!), AK (abah kau!), LOL (lots of laugh/love), MOJ (mak ok jer!)...
Di ruangan hashtag pula, mereka akan bebas tatabahasa (langsung ikut suka hati) dan menerangkan apa yang mereka rasa. Contohnya #Geram#, #BongokkanAkuNi#, #Sewel#, #JalanJalanDiFacebook# (kadang-kadang maam tulah. Kata nama khas merapat!), #siapalahakuiniuntukmu#, #akuboringlahtakadakeje# (itu ada jugalah, haram tatabahasa Dewan!).

Lagi satu, budaya copy-paste. Ini dah kerap sangat. Kesianlah kat penulis asal nukilan orang yang kita dok copy-paste tu. Dia penat-penat perah otak. Lagi baik, kalau kita copy-paste tambah sumbernya siapa. Siapa penulisnya

Facebook juga boleh menjadi sesuatu yang disalahgunakan. Contohnya, lelaki akan ke profil perempuan dan perkara pertama sekali dia akan check gambar dahulu. Dia download dalam beberapa keping dan dia save dalam phone. Kemudian, dia tunjuk kat kawan-kawannya kononya dia tangkap padahal harammm.... perempuan tu tak jumpa pun. Ini agak bahayalah bagi perempuan yang suka posing menggedik depan kamera, konon lawa, dengan peace itu, peace ini, tangan kat mulut gaya mengantuk. Menyampah aku! Tapi, ada juga yang perempuan dekat luar punyalah tudung tapi dalam Facebook un-sarung. Apa ni/ Dah bertimbun-timbun dosa kita buat di luar, dalam Facebook pun nak berbakul-bakul lagi? Jagalah diri. Jangan sampai satu kes orang ambil gambar FB kita, orang santau. Orang ambil gambar kita, orang buat akaun baru, buat profil kononnya kita punya padahal dia. Dia menggunakan kita untuk memburukkan orang. Siapa yang susah? Kita. Siapa yang salah? Kita. Jadi, (bukan aku melarang korang semua memuat naik gambar di Facebook tapi berpada-padalah.) lebih baik upload gambar wallpaper yang ada kata-kata hikmah; itu lagi elok.

Astagfirullah... Identiti dirahsiakan...

Jadi, kesimpulannya, Facebook memang berpengaruh sehinggakan berpengaruh dalam alam nyata kita. Hebatkan? Betul tak? Sebenarnya, berlambak lagi tapi kita fikirkanlah apa dia dan reungkanlah sama ada itu baik buat kita atau tidak. Jangan sampai Facebook memadamkan adat warisan Melayu dan budaya Islam dalam hidup kita. Sekarang ni pun, Bahasa Melayu dah hancur habuk dah kerana kewujudan laman sosial ni. Berapa ramailah sangat tulis status 'full BM'? Semua bahasa singkat. Tengok Anugerah Industri Muzik semalam yang last sekali di mana Aznil Haji Nawawi membacakan sebuah kiriman Twitter untuk persembahan GX4 dan Forteen? Dia kata 'tak sekolah ke budak ni?'. Adibah kata 'bahasa remaja Twitter...'. Habislah... Facebook cermat, jiwa selamat.

Kesian Bahasa Melayu... rosak habis!

Baik buruk berada di tangan kita. Kita yang menentukan sama ada kita yang memilih untuk ke arah kebaikan atau sebaliknya. Selamat berFacebook. Renungkanlah apa yang aku entri sepanjang ini. Bukannya apa, dunia akan berakhir bila-bila masa. Jangan sampai kerana Facebook, kita menyumbang dosa pada diri kita sendiri. Baik statuskan perkara yang baik seperti kata mutiara Islam atau yang bermanfaat buat orang lain dari share yang macam-macam (tengok! Terguna bahasa Facebook). Sekian, Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh. Hah! Share kat FB! Tak payah copy-paste.


0 ulasan:

ShortComic - ASPM & Internet

5:03 PTG Amirul Syafiq Abdul Mutalib 0 Comments


0 ulasan:

1434 Hijrah, Teman Pengganti

6:32 PTG Amirul Syafiq Abdul Mutalib 0 Comments

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.
Sekali lagi, dah lama tak menulis seuatu di Kelab ASPM Siber yang kain dilupakan olehku. Maklumlah, setelah cuti sekolah tiba, barulah berkesempatan. Kalau tak, memang 'haram' aku nak login buka Blogger ni. Silap hari bulan, nama blog pun aku boleh lupa.

Sedar tak sedar, 1433H telah meninggalkan kita dengan seribu satu kenangan. Dan pada hari inilah, kita dapat melihat tamsilan atau cerminan untuk tahun baru Hijrah ini sama ada kita menjadi lebih baik dari hari terakhir Hijrah semalam atau tidak berubah ataupun nauzubillah; menjadi mazmumah. Harap tak begitulah.

Tapi, bila aku merenungi kembali tahun 1433H, lebih banyak kenangan yang tersimpan dari tahun Hijrah sebelumnya. Di situlah aku mengenali ramai rakan, di situlah aku diuji dengan ujian dan fitnah, di situlah aku menghadapi cabaran, di situlah aku menghadapi kebanggaan orang ramai (bangga bukan ke'bangang'an orang ramai). Insiden ini mengajar aku dan mengasuh aku pelbagai perkara. Entahlah, bila direnungi kembali, rasa macam berat sahaja nak meninggalkan 1433 Hijrah ini. Ketawa bersama, menangis bersama (bak lirik Teman Pengganti nyanyian Black dan Malique). Ya Allah, apahal dengan aku ni?

Menjawab kembali persoalan yang aku timbulkan pada entri lepas mengenai Jangan Aku Kau Rendahkan untuk MyTalent 2012 yang telah lama berlalu pergi. Jangan Aku Kau Rendahkan (JAKR) mengisahkan tentang seorang pembantu rumah bernama Nur (lakonan Intan Nurhanis) yang dipandang rendah oleh keluarga majikannya yang terdiri daripada Datuk Ridzuan (Ridzuan Sahrom), Datin Rabiatul (Rabiatul Adawiyah), Farhan (Farhan Hamid) dan Amira (Ainnur Amira). Ini membawa kepada dua latar dan cerita yang berbeza iaitu dalam kehidupan perniagaan Datuk Ridzuan dan keluarganya. Kamal (lakonan Kamal Khairi) cemburu dan hasad dengki pada Datuk Ridzuan apabila semua kesilapan, kecuaian dan kerugian dalam syarikat ini dituding ke arahnya. Rakannya, Hadi (lakonan Abdul Hadi Abdul Rahman) menghasut dengan mengarahkan dia jumpa seorang bomoh. Maka, mereka pun bertemu Wak Ariff Wak Yatim (lakonan Ariff Yatim) dan bertekad untuk menyantau Datuk Ridzuan. Wak Ariff memberi cadangan untuk menyantau anaknya kerana hubungan antara Datuk Ridzuan dan anaknya sungguh rapat. Lalu, Farhan pun disantau. Di hospital, Intan merawat Farhan dengan membaca ayat suci al-Quran dan Farhan pun sembuh dengan kun fayakun Allah. Datuk Ridzuan yang melihat keadaan sebegitu berubah dan ingin menjiwai Islam dengan lebih mendalam.

Kisah ini sungguh bermakna dan merupakan naskhah yang berkualiti yang pernah aku buat (bersama Puteri Raudhatul Rajihah). InsyaAllah, aku akan membentuk cerpen dalam masa yang terdekat untuk cerita ini.

Tapi, sayang. Kisah JAKR ini ditolak untuk dipertandingkan dalam MyTalent 2012 kerana durasinya yang panjang. Dan sekiranya dipotong babaknya, jalan cerita akan menjadi cacat. Lalu, selepas berdiskusi bersama rakan yang merupakan peserta MyTalent, akhirnya terbentuk sebuah kisah yang diberi judul Nilai Sebuah Persahabatan (NSP). NSP ini tiada skrip seperti JAKR kerana ia merupakan 95% sajak dan 5% skrip drama. InsyaAllah juga, dalam masa yang terdekat ini juga, akan keluar sebuah 'filem' (kononnya) mengenai usaha dan perancangan kami dalam MyTalent 2012 ini.

Berkisar kembali mengenai 1434H (yakni 1 Muharram 1434H pada hari ini), aku berharap segala tohmahan dan fitnah serta umpatan dibuang dan tidak dibawa ke tahun baru ini. Aku juga berazam ingin menjadi insan yang berakhlak mulia dan tidak menimbulkan persepsi negatif pada mata masyarakat. Ya Allah, apa yang bisa ku tebus kepadaMu atas dosaku. Ya Allah, ku hina terasa. Biarku bersujud untuk ke syurgaMu (bak kata lirik Aku Yang Berdosa nyanyian Shahir).

InsyaAllah, kalau tiada aral melintang, MyTalent 2012 : Nilai Sebuah Persahabatan akan menemui penonton di YouTube pada 20 atau 27 Disember 2012. Soal Hotel Gangster akan dibawa ke tahun hadapan (maaf ya peminat Hotel Gangster... ada ke?). Baiklah, sekian sahaja entri untuk kali ini. Selamat Menyambut Maal Hijrah 1434H. Mari mendukung tema 'Wasatiyyah Tonggak Perpaduan Ummah' dalam diri kita dan diri kehidupan kita serta masyarakat Islam. Takbir! ALLAHU AKBAR! Sekian, salam 1434H yang menjadi TEMAN PENGGANTI kita sekarang ini. Wabillahi taufiq walhidayah, wassalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

0 ulasan: