Catatan

Tunjukkan catatan dari Januari, 2012

Ragam Nak Balik Asrama

Imej
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh kepada semua. lhamdulillah, kita sudah sampai pada hari Ahad, hari minggu. Dan semestinya, di Facebook anda, mahupun di Twitter anda, mahupun di ruang chat anda, pastinya sedang sibuk melayan karenah rakan-rakan anda yang hari ini ada di kalangan mereka akan kembali ke asrama. Cuba lah bagitau siapa yang suka balik asrama? Malah, ada yang memberi takhta PENJARA pada asrama.



Siap boikot lagi. Tak apalah kalau boikot asrama, tapi kalau sampai boikot sekolah, wallahualam saya katakan di sini, lebih baik anda buang impian anda untuk berjaya dan biarlah anda menanam anggur (menganggur) sahaja daripada memboikot sekolah. Kenapa perlu anda boikot sekolah? Sekolah dikatakan lebih dari ribuan di seluruh Malaysia. Dan rata-ratanya keluarga yang berkemampuan akan hantar anak mereka ke sekolah untuk memastikan anak mereka berjaya menempuhi segala onak liku yang akan menelusuri sungai kehidupan. Dan juga mengajar kita erti memanusiakan manusia.
Masa bergera…

Kini Aku Ada YouTube!

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh kepada semua yang masih lagi tengah menghadap komputer anda yang tengah berFacebook, berTwitter apa jua cara anda bersosial mahupun dalam talian (online), terima kasih kerana masih lagi setia dan tidak jemu membaca blog ini. Alhamdulillah, akhirnya aku baru selesai membuat akaun YouTube dan anda bolehlah layari saluran aku di www.youtube.com/amirulaspm.


Bukannya apa, sejak pengaruh YouTube ini kuat sehingga mempopularkan orang basa seperti Najwa Latif yang kini digelar si gadis YouTube, anginnya merebak ke pemikirnku. Bukan untuk menata glamour atau popular, tetapi tak salah berkongsi idea apa yang kita siarkan. Betul tak?


Oklah. Itu sahaja yang aku nak beritahu. Selamat melayari Internet!

Gadis Gedik - Aduh...

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh kepasa semua yang berada di Malaysia mahupun di luar negara, tak kisahlah asalkan anda masih lagi hidup di muka bumi ciptaan Allah S.W.T. pada tahun 2012. Masih lagi terasa baru tahun ini, maklumlah awal tahun. Tup, tup, tak lama lagi nak masuk bulan Februari. Terasa singkatkan perjalanan masa? Oleh itu, manfaatkanlah walaupun sesaat kerana pejam celik, pejma celik tiba-tiba kita dah kerja! Ha! Jangan terkejut!
Baiklah, time aku pergi jalan-jalan dengan ibu aku (adik aku sekolah, bapa aku kerja), aku terfikir akan satu topik yang ingin dikupaskan kepada anda untuk kita sama-sama menambah mana yang perlu, dan menolak mana yang kelu. Iaitu gadis gedik.
Seperti yang anda semua maklum, gadis gedik ni nak kata bersepah, tidak. Ada tak gadis gedik yang berada di persekitaran anda? Lot rumah? Sekolah? Mesti ada. Walaupun tahun lepas mahupun time kita kecil.


"Hei,hei, bukan je gadis gedik tau. Laki pun ada?"


Ya, memang betul. Tak dinafikan. Mun…

Bertualanglah Aku Di Internet

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh. Anda bersama aku yang alhamdulillah, sudah selamat sampai semalam walaupun hujan lebat di sini. Kat Sabak takde pula, ya tak? Apa-apaun, sempena Tahun Baru Cina ini, ketua warden aku yang amat disanjungi dari segi kepimpinan dan pemerintahannya, aku dan kawan-kawan diberi cuti seminggu.
Alhamdulillah juga, kerana sepanjang tiga minggu persekolahan yang memukau pandangan seorang calon PMR. Aku tengok semuanya tengah hangat dengan demam PMR. Yalah, dalam kelas aku, asyik sebut 9A, 9A, 9A. Siap dalam bilik prep asrama putera tu, ditulisnya '9A - 100 orang, 8A - 96 orang' (memandangkan jumlah tingkatan 3 ini seramai 196 orang). Uishh, hebat juga ya penangan PMR. Setakat ini, belum apa-apa kes yang mengganggu permulaan cerita, nanti kita tengok apakah konflik yang berlaku. (Macam novel jer...)
Semalam merupakan kejutan tak mengejut terhadap diriku. Aku masuk rumah, kemudian aku tengok ada dekoder sebelah dekoder Astro (ala, benda petak tu..…

Salam 'Perantauan'

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh kepada semua yang masih lagi bergembira dengan sambutan Tahun Baru 2012 yang ranvak ya, dengan persembahan bunga apinya, dengan rancangan AMBANG 2012 di televisyennya. Alhamdulillah, Allah S.W.T. masih lagi memberikan kita peluang untuk mengecapi kehidupan yang semsetinya kita perlu lalui dengan keteguhan dan kesabaran yang jitu kerana mungkin tahun 2012 bukan calang-calang tahun bagi anda. Jika perih anda lalui di 2011, keperihan anda akan diteruskan pada 2012. Bukan tujuan aku nak menaktu-nakutkan, tetapi ia adalah realiti bukan mimpi. Lupakan 2011 yang telah berakhir dan welcome to 2012 now!


Sedar tak sedar, kita akan masuk sekolah juga. Macam aku, esok, aku kena berangkat ke daerah 'rumahku' iaitu Sabak Bernam. Mungkin sesetengah daripada anda mengatakan 'ala... cuti sekolah dah habis. Nak enjoy lagi...'. Opss, sorry to say, masa tak dapat berpatah balik. Takkan membuat u-Turn pada masa ini dan takkan pernah buat malah lang…