Bila Aku Sudah Tiada...

Bila, aku sudah tiada
Simpan semua lagu ku
Jangan di tangis selalu

Mungkin, itu sementara
Bila jumpa pengganti ku
jangan di lupakan aku


Kadangkala aku merasakan
Aku tidak punya kawan
Namun Allah menciptakan
Kawan yang memahami perasaan

Kadangkala aku merasa
Aku tidak punya jasa
Namun Allah memberiku masa
Untuk aku ukirkannya

Dan semuanya telahku kecapi
Tapi aku terfikir suatu hari nanti
Bila aku sudah tiada lagi
Adakah aku akan diingati?

Adakah aku akan dihargai
Ataupun aku akan menjadi desiran angin sepi
Wujud dihargai hilang dilupai
Saat itu kan tiba nanti

Semuanya ku harapkan
Belas dikalung kasihan
Aku tak mengharapkan balasan
Kerana aku tidak jadikan sebagai pengharapan
Cuma aku mahukan
Saat aku tiada diperlukan
Tiada kewujudan
Sekurang-kurangnya insan
Menghadiahkan al-Fatihah untuk aku
Itu pintaku...


Ulasan

Catatan Popular