Jangan Cuti Segalanya

Amirul : Apa?Berlakon lagi?
Ikhwan : Sekali lagi...

Di alam maya bernama Mukabuku atau bahawa popularnya Facebook, kelihatan dua orang pemuda yang merupakan artis naungan Kelab ASPM Siber yang cukup sihat walafiat. Mereka baru melepasi hari pertama cuti sekolah dan pastinya mereka ingin kongsikan pengalaman cuti mereka. Ikuti chat mereka yang sempat di'hack' oleh seseorang.

Amirul : Kita berkenalan hanya dalam laman muka buku, kau cari nama aku kemudian add aku, oh...oh... aku acceptlah kamu. Sedapnya.
Ikhwan : Amboi, happy nampak?
Amirul : Biasa. Cuti.
Ikhwan : Cuti... patutlah.
Amirul : Kau cuti buat apa?
Ikhwan : Duduk rumah je. Mak bapak aku tak sempat utnuk mengapplykan cuti mereka untuk aku yang bujang ini.
Amirul : Kesiannya. Jangan 'cuti' solat dan tanggungjawab kita yang Maha Esa.
Ikhwan : Nyesal aku chat dengan dia.

Ikhwan is offline.

Amirul : Pantang aku ber'Imam Muda'.Haiyya Ala al-Falah!

..........

Ulasan

Catatan Popular